luni, 22 februarie 2010

Noul Bac

Da, deoarece sunt unul din cobaii pe care se testeaza noua procedura de bac, nu vad de ce nu mi-as exprima refularile vizavi de aceasta. Acum o saptamana s-a sustinut prima proba din bac, si anume cea de Evaluare a competentelor lingvistice in limba romana, sau cum il stie toata lumea...oralu' de la romana. Care dupa parerea mea a fost motzul cacatului. O totala porcarie. Inutila. Inexacta. Varza. Si o sa o iau pe puncte:
- se pare ca certificatul care rezulta in urma acestei evaluari este recunoscut la nivel de UE. Ok...de ce imi trebuie?? De ce imi trebuie in alta tara un certificat care sa arate ca stiu sa imi vorbesc limba materna?? DE CE? Degeaba. De fapt, nici macar in tara mea nu imi trebuie, dar asta este alta mancare de peste. Angajatorilor le pasa daca ai experienta in domeniu, ii intereseaza situatiile in care te descurci, nu cat de bine stii sa analizezi textul p*lii (poate doar in domeniile specializate);
- calificativele care se obtin sunt in ordinea urmatoare: mediu, avansat, experimentat. Poate doar e parerea mea, dar mie mi se pare ca suna mai bine Utilizator avansat decat Utilizator experimentat, parca ala inspira mai multe cunostinte. Zic eu.
- faptul ca elevii sunt evaluati de profesorii de la clasa cred ca dovedeste mai mult subiectivism decat corectitudine. Dar, then again...doar zic.
- chiar si cel mai tantalau dintre tantalai poate sustine in continuare bacul doar daca vine la proba asta. De asemenea ia un certificat care zice Utilizator MEDIU. In loc de utilizator VARZA. Da, chiar mai exista cretini care nu stiu sa vorbeste (sau sa citeste) romaneste.
- 90% din subiecte (presupun; anyway, multe) au avut texte de genul: copilarie, opinii despre situatii din propria viata / experienta. Cand vorbesti despre cum iti plimbai potaia prin parc cand erai mic sau despre ce vrei sa te faci cand cresti...chiar iti dovedesti cunostintele de limba?
Desigur, restul de 10% sau cat o fi aveau teme extrem de stupide si contrastante cu cele de mai sus, iar eu ca cea mai "norocoasa", as usually, am nimerit un bilet d'ala. Chiar nu mi se pare corect ca unii sa vorbeasca despre ce cred ei legat de chestii banale iar eu sa vorbesc despre Istoria critica a literaturii romane si ce rost cred eu ca are aceasta. It really makes a difference.
- nu voi intelege niciodata de ce aceasta proba a fost programata in FEBRUARIE. Si de ce bacul asta e atat de dezlanat si se extinde pe 6 luni, in loc de o saptamana, ca pana acum.
Acum, hai sa ne pregatim intelectual, si de ce nu, spiritual pentru noua proba la bac de peste 2 luni.

Niciun comentariu: