marți, 9 iunie 2009

MUSCA. sau...MUSTELE

ingrozitor de plictisita fiind...si extrem de frustrata de neplacerile cauzate de venirea verii, respectiv caniculei...voi incepe sirul de postari cu lucruri care ma deranjeaza la anotimpul meu preferat. Si voi incepe cu...deja ati aflat. Cele mai nefolositoare, cele mai sacaitoare si pe locul 1 in topul alcatuit de Discovery al celor mai scarboase vietati. MUSTELE. Chestiile alea care nu iti dau pace, care te bazaie non stop, care sunt ca un avion de pasageri pt toate bolile si oe care le imprastie peste tot. nu e zi in care sa nu ma chinui sa dau afara cel putin 5 prostanace care se lovesc de geam in incercarea de a iesi. pe parcursul vietii mele, am descoperit mai multe tipuri de muste. as dori sa postez si poze cu fiecare fel, dar din pacate nu stiu exact denumirea lor stiintifica asa ca va rog sa va puneti putin imaginatia la contributie (pentru un lucru atat de "folositor" ca identificarea mustelor)

first of all:

MUSCA SIMPLA: cele mai banale muste. alea nu prea mari, intalnite cel mai des, probabil si cel mai usor de prins. pe parcursul copilariei am observat ca sunt o delicioasa mancare pentru puii de gaina, dar le-am folosit si pentru a condimenta mancarea prietenilor mei cand ei nu se uitau.

MUSCA BLINDATA (sau musca de cacat): acestea sunt niste muste de-a dreptul scarboase. sunt usor de recunoscut dupa reflexiile colorate pe care le au, uneori spre verde, alteori spre mov. acest lucru le da un aspect blindat. se gasesc in principiu in...cacat. daca suntem atenti, le putem observa si pe mortaciuni. este o senzatie nemaipomenita sa vezi cand o musca de genul asta se plimba prin jurul tau, eventual pe pielea ta.

MUSCA PAROASA: mai rare, de obicei intra pe geam cand il lasi deschis. sunt mai mari decat mustele normale si cele blindate iar parul de pe ele le da de gol. bazaitul este destul de enervant, probabil si din cauza marimii.

MUSCA BORTOASA: genul asta de muste l-am intalnit si eu foarte rar, specificatiile sunt putine: seamana un pic cu musca paroasa, doar ca atunci cand le strivesti observi cum din ele ies niste mici viermisori albi (bine, LARVE!!! multumit, domnul Primavara?? :D). adorabil, nu??

ultima dar nu cea din urma, MUSCA URIASAAAA sau TAUNELE: este diferit de restul mustelor, in primul rand ca dimensiuni, acestea fiind mult mai mari. apoi, difera culoarea. taunii au ochii vizibil rosii iar spatele seamana cu o coaja de samanta Nutline. se gasesc de obicei la ochii vacilor si cailor, eventual pe spatele lor. o densitate destul de mare se intalneste pe campuri. inteapa, ceea e ce naspa. fiti fericiti daca nu intalniti asa ceva niciodata.

2 comentarii:

Spr1nG! spunea...

Musca bortoasa nu are viermi in ea :)) Dupa cum ii spune si denumirea de "bortoasa" este un fel de regina a albinelor. Este cea care da nastere noilor generatii. Iar viermii aia sunt ouale ei.

Anonim spunea...

am si yo exact aceeasi clasificare.cum naiba sa scrii despre muste